Yaz lastikleri, yüksek sıcaklıklara dayanıklı ham madde karışımı sayesinde, yüksek sıcaklıklarda sertliğini korur. Böylelikle yüksek hızlarda aşınma azalır. Yuvarlanma direnci düşük olduğu için yakıt verimliliği yüksek ve ıslak zeminde kavrama özelliği yüksek lastiklerdir. Kış lastiklerinin ham madde karışımları ise düşük sıcaklıklarda aşırı sertleşmeyi engelleyecek şekilde hazırlanmıştır. Ek olarak diş derinliğinin fazla olması, karlı zeminde yol tutuşunu artırır. Dört mevsim lastiklerinin ham madde karışımı, yaz lastiklerinin yüksek sıcaklıkta sertliğini koruyan yapısı ile kış lastiklerinin soğukta yumuşaklığını koruyan yapısı arasında bir noktada kalacak şekilde hazırlanmıştır. Desen tasarımları genellikle su tahliyesini artıracak şekilde yapılmıştır. Dört mevsim lastikleri, kış lastiklerine kıyasla, yaz lastiklerine daha yakındır. Bununla birlikte yaz lastiklerine göre daha hızlı aşınır ve yakıt tüketimini bir miktar artırırlar. Dört mevsim lastikler, kış mevsiminde hava sıcaklığının 7°C’nin altına düşmediği ve kar yağışı olmayan bölgeler için önerilmektedirler.

Lastik, motordan gelen gücün, aktarım organları üzerinden geçerek yola aktarıldığı son parçadır. Otomobiller tasarlanırken lastik ebadı seçimi aracın kullanım özelliklerine göre belirlenmektedir. Lastik ebadı değiştirildiğinde yapılan değişikliğe bağlı olarak, motora binen yük, yakıt tüketimi ve aynı motor devrinde yola aktarılan güç miktarlarında değişiklik olur. %3 den daha büyük veya daha küçük ebatlardaki ölçüleri yakıt tüketimi, yol tutuş ve fren mesafesi güvenliği açısından tavsiye edilmemekte, lastik ebatlarında değişiklik yapılmaması ve orijinal lastik ebatlarının kullanılması tavsiye edilmektedir.

Seyir güvenliği için, tüm lastiklerin yol tutuşu ve fren mesafelerinin birbirine yakın olması açısından lastiklerin dördünün tek seferde değiştirilmesi önerilmektedir. Olası bir sebepten ötürü yalnızca iki lastik değiştirilmesi gerektiğinde, ön lastiklerde olası bir sorunda direksiyon hâkimiyeti ile aracın kontrol altına alınma imkânı daha yüksek olduğu için, yeni lastiklerin arkaya takılması önerilmektedir.

Karayolu Trafik Kanunu ve ilgili Karayolu Trafik Yönetmeliği gereğince; Kar Zinciri bulundurma zorunluluğu Yaz veya Kış Lastiği takmış, 4X4’ler dahil, tüm araçlar için geçerlidir.

Kış lastiğinin 12 ay kullanılmasına karşı herhangi bir trafik mevzuatı bulunmamakla birlikte, seyir güvenliği ve lastik ömrü açısından kış lastiklerinin yalnızca kış koşullarında kullanılması tavsiye edilmektedir. Kış lastiklerinin yaz koşullarında, aşırı yumuşaması ve / veya yüksek diş derinliğine sahip yoğun oluklu desene sahip olması sebebiyle fren mesafesi 3 m’ye kadar artabilmektedir. Ek olarak kış lastiklerinin yaz koşullarında kullanımı lastiğin aşınmasını artırırken ömrünü azaltmakta ve yakıt tüketimi artırmaktadır.

Lastiğinizin hava basıncı, aracınızın üreticisi tarafından belirlenmekte olup, aracınızın kullanım kılavuzunda, torpido gözünde, yakıt kapağının iç yüzünde veya şoför kapısının iç yüzeyindeki etiketlerde belirtilmektedir.

Lastiklerinizi değiştirdiğinizde, balans, rot ayarı yapılmalıdır. Ayrıca her 10.000 km'de bir rutin olarak rot-balans ayarı yaptırılması tavsiye edilir. Düzenli bakıma ek olarak, kullanım alışkanlıkları ve kullanılan yola bağlı olmak üzere, direksiyon titreşimi arttığı veya araç seyir halindeyken sağ veya sola doğru yönelme yaptığında rot ayarı yaptırılması gerekir.

İki haftadan uzun süre park halinde kalacak araçlarda, lastiğin sürekli aynı yüzeyinin yere temas etmesinden dolayı, aşınması hatta içindeki tellerin kırılması söz konusu olabilir. Bu gibi durumların önüne geçmek için uzun süre park halinde bekletilecek araçlarda lastiğin hava basıncının bir miktar fazla basılması ya da nitrojen gazı ile dolum yapılması önerilmektedir.