Warning: Unknown: open_basedir restriction in effect. File(/var/cpanel/php/sessions/ea-php56) is not within the allowed path(s): (/home/karayolcom/:/tmp:/var/tmp:/opt/alt/php73/usr/share/pear/:/dev/urandom:/usr/local/lib/php/:/usr/local/php73/lib/php/) in Unknown on line 0
Kaplama Hizmetleri - Karayol A.Ş. | Lastik, Ön Düzen ve Balans

Lastikleriniz Eski Gücüne Kavuşuyor!

Lastik kaplama işlemi, aşınmış olan lastiklerin dış yüzeyinin yenilenmesidir. Bu işlem maliyet avantajı sağlayan bir uygulamadır ve çok eski tarihlere dayanır.

Kaplanmış lastikler, performansından herhangi bir şey kaybetmeden aynı servis koşullarında yeniden kullanılabilir. Gelişen lastik teknolojisi, lastiklerin gövdesinin birkaç kez kaplanmasına olanak sağlamaktadır.

İlk Kontrol İstasyonu

Bu noktada elle, gözle, makine ve aletle kontroller yapılır. İlk kontrol uzmanının lastik yapısı ve lastik teknolojileri konusunda çok iyi eğitilmiş olması gerekir. Kaplama standartlarına uygun olmayan lastikler bu noktada reddedilir.

Raspalama(Tıraşlama)

Bu aşamada aşınmış sırt izleri tamamamen kaldırılarak, yeni sırt için uygun yüzey hazırlanır. Lastik, tornaya benzeyen raspa makinesi üzerine takılır ve şişirilerek döndürülür.Raspa bıçaklarının takılı olduğu kafa lastiğe yaklaşarak, aşınmış yüzey üzerinden talaş almaya başlar.Sonuçta karkasın yapısınıa ve konulacak sırtın cinsine göre en uygun açı, genişlik ve yüzey pürüzlüğü elde edilir.

Yaraların Temizlenmesi/Tamir

Lastik tıraşlandıktan sonra taş ve cisim batıkları sebebiyle, sırt çelik katlarında oluşan yar ve paslar, krater açma aletleriyle temizlenir ve tamir edilir. Tamir limitlerini aşan yara varsa karkas bu aşamada reddedilir.

Sementleme ve Dolgu

Yaraların temizlenmesi ve tamir işlerini bittikten sonra, yeni sırt malzemesi ile karkas arasındaki yapışmayı güçlendirmek için karkas üzerine solvent içerisinde çözünmüş ham kauçuktan oluşan bir solüsyon uygulanır. Bu solüsyonnun kurumasından sonra temizlenen yaralar özel bir kauçuk hamuruyla el ekstrüderi kullanılarak doldurulur.

Sırt Giydirme

Yaraların temizlenmesi ve tamir işlemleri bittikten sonra yeni sırt malzemesi ile karkas arasındaki yapışmayı güçlendirmek için karkas üzerine solvent içerisinde çözünmüş ham kauçuktan oluşan bir solüsyon uygulanır. Bu solüsyonun kuruması sağlanır ve sırt giydirme işlemine başlanır.

Pişirme (Vulkanizasyon)

Pişirme kauçuğun fiziksel özelliğini değiştirip; plastik halden elastik hale geçirir. Bu geçiş için üç parametre gerekir: sıcaklık, basınç ve zaman. Sıcak sistem kaplamada ham (pişmemiş) sırtın sarılı olduğu karkas, metal kalıpların içerisinde pişecek desen ve şekil alır. Soğuk kaplama ise önceden pişirilerek desen ve şekil verilmiş sırt kullanılır. İki pişmiş malzemeyi, sırtı ve gövdeyi biri birine kimyasal yolla bağlayan, aradaki cushion-gum kauçuğunun pişmesidir. Soğuk sistemde esnek kalıp diyebileceğimiz zarflar içerisine geçirilmiş karkaslar bir otoklav içerisine yerleştirilerek daha düşük sıcaklık ve basınç ortamında karkas gövdesine zarar vermeden pişirilir.

Son Kontrol

Kaplama işlemlerinin son aşamasıdır. Lastikler hala sıcakken tüm iç yapısındaki ayrışmalar şişecek kendini belli eder. Bu nedenle lastiklerin tüm bölgeleri, yapılmış tamirler ve iç astar kontrolleri pişme sonrası hala sıcakken yapılmalıdır. Son kontrolde onay alan lastikler müşteriye sevk edilmek üzere boyanır ve en az 24 saat soğumaya bırakılır. Bu sürede devam eden kimyasal pişme tamamlanmış olur.

Fotoğraflar